BelépésBelépés

Biztonsági tanácsok

Fontos megjegyzés Nyomatékosan felhívjuk figyelmét arra, hogy nincs módunkban hiánytalanul ellenőrizni a hirdetők, különösen a magánhirdetők személyazonosságát. Az elmúlt időszakban sajnos több csalási kísérlet történt, amelyek hátterében rosszindulatú hirdetők vagy érdeklődők álltak. Kérjük, a csalási lehetőségek kiküszöbölése érdekében különösen fogadja meg az alábbi biztonsági tanácsokat:

Általános tudnivalók


  • Soha ne küldjön pénzt ismeretlen eladónak pénzátutalási szolgáltatáson keresztül. Soha ne fizessen óráért Western Unionnal.
  • Mindig ellenőrizze le az eladó adatait. A telefonszám, a cím vagy más vevők véleménye gyakran leellenőrizhető az Interneten. Ezen kívül megkérheti az eladót, hogy bocsásson rendelkezésre további információkat, fotókat és dokumentumokat az óráról.
  • A vásárlást személyesen is lebonyolíthatja és az átvételt biztonságos helyen elvégezhetik. Javasoljuk, hogy védett és felügyelt helyet válasszon – például egy ékszerboltot.
  • Az eladóval a rendszerünkön keresztül folytatott kommunikációja során nem adjuk tovább e-mail címét. Ezzel olyan személyektől védjük Önt, akik felületünket adathalászatra vagy más csaló szándékú tevékenységekre kívánják használni.
  • Ha valamelyik ajánlat gyanús az Ön számára, akkor keresse a Chrono24 támogató csoportot telefonon (+49 721 96693-900) vagy e-mailben (support@chrono24.com). A gyanús ajánlatot jelzi például, ha egy órát jelentősen a piaci ár alatt kínálnak.

Bizalmi vagyonkezelő szolgáltatás


  • Gondosan vizsgálja meg, hogy a javasolt bizalmi vagyonkezelő szolgáltatás oldala vagy szerződései komolyak-e. A csalók gyakran hamisított weboldalakat hoznak létre. Még a neves vállalatok, mint az Ernst & Young, DHL vagy TNT bizonylatainak valódiságát is ellenőriznie kell.
  • Ha a lebonyolítással bizalmi vagyonkezelő szolgáltatást bíz meg, akkor minden információt közvetlenül a bizalmi vagyonkezelő szolgáltatástól szerezzen be. Ne támaszkodjon az eladó által továbbított e-mailekre.

Trusted Checkout


  • A Chrono24 oldalon mostantól egyszerűen és biztonságosan tud vásárolni a Trusted Checkout Service biztonságos pénztári szolgáltatással. Ennek működését elmagyarázzuk itt.
  • A visszaélések elkerülése érdekében a Trusted Checkout fizetés előtt ellenőrizze a releváns adatokat a myChrono24 aloldalon. Itt pontosan figyelemmel kísérheti a folyamatot és megtekinthet minden fontos adatot. Amennyiben szokatlan vagy gyanús e-mailt kap, kérjük, haladéktalanul vegye fel velünk a kapcsolatot.

Általános tudnivalók


  • Az árucikk elküldése előtt mindig ellenőrizze a fizetés számlájára történő beérkezését (akár banki, akár PayPal-es stb.) saját bejelentkezéssel vagy a számlakivonaton. Ne támaszkodjon az eladó által továbbított e-mailekre vagy állítólagos visszaigazoló e-mailekre.
  • Óvatosan kell kezelni azokat az érdeklődőket, akik a meghirdetett vételárnál többet kínálnak.
  • Ne támaszkodjon idegen pénzintézetek olyan levelére, amelyben az árucikk elküldésére szólítják fel Önt. Mindig a saját számláján ellenőrizze a fizetés beérkezését.
  • Legyen óvatos az olyan érdeklődőkkel, akik SMS-ben veszik fel a kapcsolatot Önnel. A PayPal-től vagy olyan pénzintézetektől, mint Royal Banktól származó hamisított e-mailekkel felszólítást kap jogosulatlan visszafizetésre. Mindig a saját számláján ellenőrizze a fizetés beérkezését.
  • A vásárlást személyesen is lebonyolíthatja és az átadást biztonságos helyen elvégezhetik. Javasoljuk, hogy védett és felügyelt helyet válasszon – például egy ékszerboltot.
  • A vevővel a rendszerünkön keresztül folytatott kommunikációja során nem adjuk tovább e-mail címét. Ezzel olyan személyektől védjük Önt, akik rendszerünket adathalászatra vagy más csaló szándékú tevékenységekre kívánják használni.

Bizalmi vagyonkezelő szolgáltatás


  • Gondosan vizsgálja meg, hogy a javasolt bizalmi vagyonkezelő szolgáltatás oldala vagy szerződései komolyak-e. A csalók gyakran hamisított weboldalakat hoznak létre. Még a neves vállalatok, mint az Ernst & Young, DHL vagy TNT bizonylatainak valódiságát is ellenőriznie kell.
  • Ha a lebonyolítással bizalmi vagyonkezelő szolgáltatást bíz meg, akkor minden információt közvetlenül a bizalmi vagyonkezelő szolgáltatástól szerezzen be. Ne támaszkodjon a vevő által továbbított e-mailekre.

PayPal


  • Ha a vevővel PayPal-en keresztül történő fizetésben állapodott meg, akkor az árucikk elküldése előtt mindig ellenőrizze PayPal-számláján a fizetés beérkezését. Ilyen esetben csak a saját online számlakivonatára támaszkodjon, ne pedig állítólagos PayPal-es visszaigazoló e-mailekre.

Előre fizetés / Átutalás


  • Ha a vevővel átutalásos fizetésben állapodott meg, akkor az árucikk elküldése előtt mindig ellenőrizze számláján a fizetés beérkezését. Ilyen esetben a saját bankjának tájékoztatására támaszkodjon, ne pedig állítólagos visszaigazoló e-mailekre.
  • Ne támaszkodjon idegen pénzintézetek olyan levelére, amelyben az árucikk elküldésére szólítják fel Önt. Mindig a saját számláján ellenőrizze a fizetés beérkezését.

Fizetés csekkel


  • Legyen óvatos a külföldről kapott csekkekkel. A pénzt először fenntartással írják jóvá az Ön számláján. Az összeget már látja a számlakivonaton – amikor azonban a csekk később „visszapattan”, a bank visszavonja a pénzt.

Trusted Checkout


  • A Trusted Checkout pénztárral lebonyolított vásárlás esetén soha nem közöljük Önnel e-mail-ben a vevő szállítási címét. Ezt az adatot kizárólag a kereskedői aloldalon találja. Itt pontosan figyelemmel kísérheti a folyamatot és megtekinthet minden fontos adatot. Amennyiben szokatlan vagy gyanús e-mailt kap, kérjük, haladéktalanul vegye fel velünk a kapcsolatot.