BelépésBelépés

Chrono24 súgó és GYIK

Használja szöveges keresőnket, hogy gyorsan választ kapjon kérdéseire. Természetesen közvetlenül is felveheti velünk a kapcsolatot.

Keresés a Chrono24-en

Hogyan kereshetek órát a Chrono24-en?
A Chrono24 keresősávjának köszönhetőn kényelmesen kereshet a kívánt órára. A keresési eredmények oldalán számos szűrési lehetőség áll rendelkezésre.

Keresősáv
A keresősáv kínálja a legegyszerűbb és leggyorsabb utat. A keresett szót a bevitel során a rendszer automatikusan kiegészíti.

Eredmények oldala
Az eredmények oldala számos szűrési lehetőséget kínál. Az eredményeket szűrheti pl. gyártó, modell, referencia vagy rendelkezésre állás alapján. Az eredménylistát relevancia, ár vagy feladási dátum alapján is rendezheti.

Ha az Aktuális keresés mentése gombra kattint, a jövőben e-mailben értesítést kap a keresésnek megfelelő új ajánlatokról. A kiválasztott szűrőt a rendszer automatikusan elmenti.
Hogyan lehetséges a keresési eredmények szűrése bizonyos ajánlatok szerint?
Miután a keresősávban rákeresett egy termékre, a találatokat az eredménylista szűrőjével tovább szűkítheti. A találatokat pl. gyártó, modell, állapot vagy anyag szerint szűkítheti. A több gombra kattintva további szűrési opciók jelennek meg. Egyszerre egy szűrő több értékét is kiválaszthatja. Ha deaktiválni szeretné az egyik szűrőt, egyszerűen távolítsa el a megfelelő kijelölést.

A lista jobb felső szélén található kiválasztó mezőn keresztül módosíthatja az eredmények rendezését. Válasszon az ár, a feladási dátum és a relevancia opciók közül. Az alapértelmezett rendezési opciókat myChrono24 tartományának Beállítások menüpontjában módosíthatja.

Órák vásárlása

Szeretnék megvásárolni egy bizonyos órát. Hogyan járjak el?
Többféleképpen vásárolhat órát a Chrono24-en:

1. Chrono24 Trusted Checkout
Trusted Checkout fizetés esetén előbb megrendeli a kiválasztott kereskedőtől az órát, majd a Chrono24-en keresztül, biztonságos módon fizeti ki a terméket. Ennek során vagyonkezelői számlára utalja át a termék árát, ahol az összeget biztonságban megőrizzük mindaddig, amíg kézhez nem kapta a megvásárolt órát. A Chrono24 munkatársai mindenkor rendelkezésére állnak és gondoskodnak a vásárlás zökkenőmentes lebonyolításáról. A Trusted Checkout ajánlatokat a zöld Trusted Checkout szimbólum segítségével ismerheti fel.

Ha Trusted Checkout fizetéssel szeretne megvásárolni egy terméket, kattintson az ajánlati oldalon a zöld Vételi érdeklődés küldése gombra és adja meg a szállítási címet. Ezt követően a kereskedő a szállítási költségeket is tartalmazó egyedi ajánlatot küld Önnek. Az árucikk megrendeléséhez fogadja el az ajánlatot.

2. Fix áras vásárlás
„Fix áras vásárlás” esetén előzetes kapcsolatfelvétel nélkül rendelheti meg az órát. Az ilyen ajánlatok a Fix áras vásárlás lehetséges megjegyzésről ismerhetők fel.

Az árucikk megvásárlásához kattintson az ajánlati oldalon a zöld Fix áras vásárlás gombra. Adja meg a szállítási címet és rendelje meg az árucikket. Ezt követően fizesse be a pénzt a vagyonkezelői számlára. A kereskedőnek csak akkor fizetjük ki a pénzt, ha Ön átvette az órát.

3. Közvetlen kapcsolatfelvétel az eladóval
Amennyiben a Trusted Checkout és a „fix áras vásárlás” nem lehetséges, forduljon az óra eladójához a kapcsolatfelvételi űrlap (gomb: kapcsolatfelvétel az eladóval) segítségével vagy telefonon.
Kivel kötök szerződést óra vásárlása során?
A szerződő partner minden esetben az adott kereskedő vagy magáneladó. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a Chrono24 nem vesz részt a tényleges eladási folyamatban, az értékesítés a vevő és az eladó között jön létre. Ha kereskedőtől vásárol, akkor vegye figyelembe az adott kereskedő általános üzleti feltételeit. Trusted Checkout fizetéssel vagy a „fix áras vásárlással” történő óravásárlás esetén a vásárlási feltételeket megjelenítjük a vásárlási folyamat során.
Hogyan vehetem fel közvetlenül a kapcsolatot egy óra eladójával?
A Chrono24 Trusted Checkouttal vagy a „fix áras vásárlással” elérhető ajánlatok esetében a zöld vételi érdeklődés küldése, ill. a fix áras vásárlás gombra kattintva rendelhető meg a kívánt termék. A Kérdések az óráról gombra kattintva felteheti az ajánlattal kapcsolatos kérdéseit az eladónak.

Minden más ajánlat esetén a Kapcsolatfelvétel az eladóval gombon keresztül érheti el az eladót.

Az eladó e-mailben kapja meg a neki küldött üzenetet. A Chrono24 nem tud tájékoztatást nyújtani arról, mikor olvassa vagy válaszolja meg az eladó az üzenetet. Üzenetküldés helyett telefonon is megkeresheti az eladót. A telefonszám az ajánlati oldalon található meg az Eladó pont alatt.
Hogyan tevődik össze egy óra eladási ára?
Egy óra eladási ára több komponensből tevődik össze. Először is meghatározza az óra ajánlati ára. Ehhez az árhoz adódhat még a csomagolás, biztosítás, szállítás, a hozzáadottérték-adó vagy az import HÉA értéke. Attól függően, hogy az órát belföldi vagy külföldi kereskedőtől vásárolja, különböző többletköltségek merülhetnek fel. Pontosabb információkért lépjen kapcsolatba a kereskedővel.
Az ajánlat külföldről származik. Mire kell ügyelnem a vásárlás során, és milyen díjak válnak esedékessé?
A hirdetésben az ár úgy jelenik meg, ahogyan azt az eladó megadta. Ehhez pótlólagos költségek merülhetnek fel, pl. vámilleték, adó, szállítási és biztosítási díjak.

A pontos ár és a tartalmazott költségek tisztázása érdekében kérjük, lépjen kapcsolatba az óra eladójával. Az eladó arról is értesíti, hogy a vámügyintézést a szállító intézi-e. Az országában érvényes vámszabályokkal kapcsolatban forduljon a helyi vámhivatalhoz.

Az Európai Unión belül az órák értékesítése vámmentes. Harmadik országból, például az Amerikai Egyesült Államokból történő import esetén vámilleték és import-HÉA növeli az árat. Pontosabb információkért vegye fel a kapcsolatot a vámhivatallal.
Milyen fizetési módok állnak rendelkezésre?
Minden kereskedő maga dönti el, milyen fizetési módokat kínál fel. Kérjük, vegye fel közvetlenül az eladóval a kapcsolatot a fizetés részleteinek megbeszélése érdekében. Az eladók esetenként a leírás szövegében is feltüntetik a lehetséges fizetési módokat. Az órakereskedőknél az átutalással történő előre fizetés a széles körben elfogadott fizetési mód, mert a hitelkártyás és PayPal-os fizetéssel ellentétben alacsony pótlólagos díjjal jár együtt mind a vevő, mind az eladó számára. Ebben az esetben az óra elküldésére akkor kerül sor, miután az összeget jóváírták a kereskedő számláján. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ez eltarthat néhány napig. A fizetés lebonyolítása történhet még PayPal vagy hitelkártya használatával, egy biztonságos helyen megtartott személyes találkozó során készpénzzel, illetve egy bizalmi vagyonkezelő szolgáltatás igénybevételével.

Számos kereskedő a Chrono24 Trusted Checkout szolgáltatásán keresztül kínálja fel óráit. A Trusted Checkout igénybevételével teljes egészében a Chrono24-en keresztül bonyolítható le a megrendelés – az eladótól történő ajánlatkéréstől a fizetésen át egészen az esetleges visszaküldés megszervezéséig. A Chrono24 munkatársai bármikor rendelkezésre állnak kapcsolattartóként, és gondoskodnak a zökkenőmentes lebonyolításról.
Mit árul el a Trusted Seller jelzés a kereskedőről?
A regisztráció során a Chrono24 minden kereskedője azonosságát és megbízhatóságát átfogóan megvizsgálja. A Trusted Seller státuszt csak olyan kereskedők kapják meg, akiket a Chrono24 és a felhasználók tapasztalatai alapján különleges megbízhatóság jellemez.

A Trusted Seller eladók olyan hivatásos órakereskedők, akiknek meg kell felelniük bizonyos feltételeknek.Ilyen feltételek többek között:

  • a felületen és a Chrono24-nek a személyükkel és vállalatukkal kapcsolatban megadott adatok megfelelnek a valóságnak,
  • kizárólag megbízható forrásokból származó eredeti termékekkel kereskednek,
  • termékeik állapotát a valóságnak megfelelően tüntetik fel, továbbá szövegesen és képpel utalnak az esetlegesen fennálló hiányosságokra,
  • a Chrono24 rendszerén keresztül, e-mailben kapott ügyfélkérdéseket rendszerint 5 munkanapon belül megválaszolják.

Elsődleges fontossággal bír a korrekt üzletvitel. Nézeteltérések esetén a kereskedő arra törekszik, hogy az ügyféllel együtt mindkét fél számára kielégítő megoldást találjon. Ezen feltételek bármelyikének megsértése a Trusted Seller jelzés átmeneti vagy tartós, illetve – súlyos vétség esetén – akár a Chrono24 tagság elvesztését eredményezheti.
Hogyan jelenik meg az eladónak az e-mail címem?
Adatvédelmi okokból elrejtjük a vevő és az eladó e-mail címét a rendszerünkön keresztül folytatott kommunikáció során. Amikor Ön kapcsolatba lép egy eladóval, e-mail címét nem továbbítjuk neki. Ezt az adatot rendszerünk automatikusan titkosítja.

Megegyezés után az eladó megtudakolhatja Öntől elérhetőségét. Az eladónak elküldheti elérhetőségi adatait, ha az e-mailben kapott linkre kattintva kitölti oldalunkon az erre szolgáló űrlapot.

A titkosított e-mail cím például így nézhet ki:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
Miért titkosított néhány eladó e-mail címe, másoké pedig nem?
Mindezidáig csak meghatározott országok eladói számára vezettük be a titkosított kommunikációs rendszert. Az e-mail címek csak ezekben az esetekben jelennek meg titkosított formában. Kommunikációs rendszerünket hamarosan minden országra ki fogjuk terjeszteni.

Órák értékesítése magáneladóként a Chrono24-en

Hogyan hirdethetek meg órát?
Űrlapunk kitöltésével néhány lépés után már hirdetheti is óráját:
  1. Írja le részletesen az órát. Minél pontosabban írja le a terméket, annál könnyebben találnak rá a potenciális vásárlók hirdetésére.
  2. Hirdetéséhez adjon hozzá max. 4 képet az óra különböző nézeteiről. Készítse elő kameráját. A hirdetés létrehozása során felkérjük, hogy a tulajdonlás bizonyítására fényképezze le az órát két különböző, általunk megadott óraállással. Ezek a képek később hirdetésében is megjelennek.
  3. Adja meg személyi adatait.
  4. Az utolsó lépésben ellenőrizze adatait és fizesse ki a hirdetési díjat.
Mennyibe kerül egy hirdetés, és milyen fizetési módok lehetségesek?
A magánhirdetésekért a hirdetésben feltüntetett ár 2,85%-ának megfelelő összeget, azonban legalább 5,00 EUR-t számolunk fel. Hirdetésenként Ön legfeljebb 299,00 EUR-t fizet – a meghirdetett termék árától függetlenül. Amennyiben nem sikerül eladnia az órát 6 hónapon belül, a díjat teljes mértékben visszakapja. A hirdetési díjat PayPallel, hitelkártyával vagy átutalással fizetheti. Verzió: 2015/10.
Mi a pénzvisszafizetési garancia?
Amennyiben nem adja el az órát 6 hónapon belül, visszatérítjük Önnek a hirdetési díjat. Ennek feltétele, hogy az órát 6 hónapon keresztül hirdette a Chrono24 oldalán, de nem értékesítette, és még az Ön tulajdonában áll. Ehhez a 6 hónap elteltével 4 héten belül bizonyítania kell, hogy Ön az óra tulajdonosa.
Hogyan szerkeszthetem vagy törölhetem magánhirdetéseimet?
Magánhirdetéseit a myChrono24 tartomány „Saját hirdetéseim” menüpontjában szerkesztheti. A megfelelő hivatkozásra kattintva módosíthatja vagy törölheti hirdetéseit. Ha az árat, a gyártót vagy a modellt kívánja módosítani, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba a PrivateSeller@chrono24.com e-mail címen. Kérjük, vegye figyelembe, hogy törlés esetén hirdetését tartósan eltávolítjuk kínálatunkból.
Milyen fizetési módot kínálhatok fel, ha találtam vevőt az órára?
A következő fizetési módokat kínálhatja fel: átutalás, PayPal vagy bizalmi vagyonkezelő szolgáltatás. Trusted Checkout szolgáltatásunk sajnos csak hivatalos kereskedők által használható. Nagyon fontos: Csak akkor küldje el az árucikket, ha megkapta a pénzt, és az összeget végérvényesen jóváírták számláján.

Ha a vevővel PayPal-os fizetésben egyeztek meg, szüksége van a vevő PayPal fiókjának e-mail címére, hogy elküldhesse a fizetési felszólítást. Ehhez egy űrlapon keresztül el kell kérnie a vevő kapcsolattartási adatait. Az űrlapra vezető hivatkozást minden, a rendszerünkön keresztül a vevőtől kapott e-mailben megtalálja.

Az órát természetesen személyesen is átadhatja a vevőnek. Javasoljuk, hogy ehhez védett és megfigyelt helyet válasszon, például ékszerboltot.
Eladóként miért nem jelenik meg számomra az érdeklődő e-mail címe?
Adatvédelmi okokból elrejtjük a vevő és az eladó e-mail címét a rendszerünkön keresztül folytatott kommunikáció során. Ennek során az e-mail címeket automatikusan titkosítjuk. Ezzel olyan személyektől védjük Önt, akik felületünket adathalászatra vagy más csaló szándékú tevékenységekre kívánják használni.

Megegyezés után űrlapon keresztül kérheti el az érdeklődő elérhetőségi adatait, pl. a szállítási címhez vagy PayPal-os fizetési felszólításhoz. Az erre az űrlapra vezető hivatkozást minden, az érdeklődőtől a rendszerünkön keresztül kapott e-mailben megtalálja.

A titkosított e-mail cím például így nézhet ki:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

myChrono24

Miért regisztráljak a myChrono24-re?

Exkluzív ajánlatok
Olyan ajánlatokhoz férhet hozzá, amelyek csak a myChrono24 felhasználók számára láthatóak. Exkluzív hozzáférést biztosítunk a magáneladók ajánlataihoz a közzétételt követő első napokban.

Gyorsabban célba érhet
A myChrono24 megkönnyíti a regisztrált felhasználók munkáját. Nem kell visszaigazolást adnia, az automatikus kiegészítő funkció pedig még egyszerűbbé teszi a kívánt óra keresését.

Mindig értesülhet a legfrissebb eseményekről
A beállított keresésekkel nem marad le többé az érdekes ajánlatokról. Mentse el keresését, és értesítést kap az új ajánlatokról.

Állandó áttekintés
A kívánságlista segítségével mindig szemmel tarthatja az érdekes ajánlatokat.

Ajánlatok kényelmes kezelése
A myChrono24 tartományban egy helyen és áttekinthetően kezelheti az ajánlatokat.

Könnyen újra megtalálhatja az érdekes ajánlatokat
A myChrono24 előzmények funkciója automatikusan elmenti a megtekintett ajánlatokat. Így gyorsan újra rátalálhat az érdekes ajánlatokra.

Hogyan szerkeszthetem vagy törölhetem magánhirdetéseimet?
Magánhirdetéseit a myChrono24 tartomány Saját hirdetéseim menüpontjában szerkesztheti. A megfelelő hivatkozásra kattintva módosíthatja vagy törölheti hirdetéseit. Ha az árat, a gyártót vagy a modellt kívánja módosítani, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba a PrivateSeller@chrono24.com e-mail címen. Kérjük, vegye figyelembe, hogy törlés esetén hirdetését tartósan eltávolítjuk kínálatunkból.
Hogyan szerkeszthetem személyes adataimat?
Jelentkezzen be e-mail címével (felhasználónév) és jelszavával a myChrono24 tartományba. A Saját adataim menüpontban módosíthatja és mentheti el személyes adatait, pl. nevét, címét, telefonszámát, jelszavát. A Beállítások menüpontban módosíthatja az oldalra vonatkozó és az e-mail-es beállításokat, valamint itt adhatja meg azt a nyelvet, amelyen az e-maileket kapni szeretné a Chrono24-től. Itt iratkozhat fel hírlevelünkre, illetve iratkozhat le arról.

Órák értékesítése kereskedőként

Hogyan regisztrálhatom magam kereskedőként?
Néhány lépésben regisztrálhatja magát kereskedőként a Chrono24-en:
  1. Adja meg személyes adatait
  2. Adja meg fizetési adatait (hitelkártya, illetve Németországban SEPA beszedési megbízás is)
  3. Továbbítsa a hitelesítő dokumentumokat
Ezt követően máris feltöltheti első ajánlatait. Ajánlatainak közzététele előtt a Chrono24-nek jóvá kell hagynia kereskedői fiókját. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a jóváhagyásra csak adatainak és dokumentumainak ellenőrzését követően kerül sor. Ehhez a következő dokumentumok másolatára van szükségünk feltöltés, e-mail, fax vagy postai kézbesítés útján:
  • Cégkivonat vagy tevékenység-bejelentés igazolása
  • Lakcímigazolás telefonszámla, áramszámla stb. formájában
Használja ki a 30 napos ingyenes próbaidőszakot a Chrono24 mélyreható megismerésére.
Milyen árazási modelleket kínálnak kereskedők számára?
A Chrono24 a különböző igényekhez különböző csomagokat kínál. A csomagok többek között a tartalmazott ajánlatok és az ajánlatonkénti képek számában térnek el egymástól. Az ármodellek ugyanakkor befolyásolják a találati eredmények listáján való elhelyezkedést, illetve a kiemelt ajánlatok között való megjelenést a Chrono24 weboldalán. Ön havonta vagy egy évre előre fizethet. Minden részletet megtalálhat itt.
Ki fizethet elő a prémium csomagra, és milyen előnyökkel jár ez?
A prémium csomagot kizárólag olyan kereskedőknek kínáljuk fel, akik már legalább egy éve a Chrono24 tagjai. Emellett a kereskedőnek Trusted Seller minősítésűnek kell lennie. A Trusted Seller minősítés és jelzés feltételeit itt találhatja.

A prémium csomag számos előnnyel jár: Hirdetései még könnyebben megtalálhatók honlapunkon és a keresési listákon, továbbá több képet tölthet fel. Ezenfelül hirdetései mellett látható a Premium Seller szimbólum. Legjobb ajánlatai TOP jelzéssel jelennek meg az eredménylistán. Az ajánlati oldalon az érdeklődők az „Ezek az órák is érdekelhetik Önt” tartományban kizárólag az Ön órakínálatát tekinthetik meg. Ezenkívül élvezheti a reklámmentes ajánlatok lehetőségét is: ajánlatai mellett nem jelenik meg más kereskedő reklámja.
Hogyan vihetem fel ajánlataimat?
Az órákat beadhatja saját kezűleg vagy az adatok importálásával is weboldaláról.

A kereskedői tartományban saját maga hozhatja létre ajánlatait. Ehhez töltse ki az Új ajánlat űrlapot. Kérdőívünk segítségével gyorsan elkészítheti az óra komplett leírását. A kiválasztott csomagtól függően minden ajánlathoz 6–16 képet tehet közzé.

A weboldalról történő adatimportálásra 25 ajánlattól és PRO-Listing esetén nyílik lehetőség. Ennek során az adatokat automatikusan importálhatja és naponta frissítheti weboldaláról.
Eladóként miért nem jelenik meg számomra az érdeklődő e-mail címe?
Adatvédelmi okokból elrejtjük a vevő és az eladó e-mail címét a rendszerünkön keresztül folytatott kommunikáció során. Ennek során az e-mail címeket automatikusan titkosítjuk. Ezzel olyan személyektől védjük Önt, akik felületünket adathalászatra vagy más csaló szándékú tevékenységekre kívánják használni.

Megegyezés után űrlapon keresztül kérheti el az érdeklődő elérhetőségi adatait, pl. a szállítási címhez vagy PayPal-os fizetési felszólításhoz. Az erre az űrlapra vezető hivatkozást minden, az érdeklődőtől a rendszerünkön keresztül kapott e-mailben megtalálja.

A titkosított e-mail cím például így nézhet ki:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

Expressz értékesítés

Mi az expressz értékesítés?
Az expressz értékesítés magáneladóknak fenntartott ingyenes szolgáltatás, amellyel meghatározott kereskedőkből álló körnek 6 napig eladásra kínálható egy óra. Az óra eladása ún. "sealed bid eljárással" (zárt ajánlatú árverés) történik. A kereskedők 5 napig adhatnak le ajánlatot az órára, ezalatt nem láthatják a többi ajánlatot.
Hogyan működik az expressz értékesítés?
  1. Hozza létre a hirdetést iPhone-alkalmazásunkban.
  2. A Chrono24 jóváhagyása után az érdeklődő kereskedők 5 napig tehetnek árajánlatot az órára.
  3. A határidő lejárta után Önnek 3 nap áll rendelkezésére a legjobb ajánlat kiválasztásához.
  4. Ha eldöntötte, melyik ajánlatot választja, megjelenítjük Önnek a nyertes árajánlat kereskedőjének elérhetőségi adatait.
  5. A vételi szerződést egyénileg, a kiválasztott kereskedővel köti meg.
Mi történik, ha egyik ajánlat sem tetszik?
Nem köteles elfogadni egyik árajánlatot sem. Ha továbbra is értékesíteni szeretné az órát, adjon fel magánhirdetést a Chrono24-en és kínálja fel eladásra világszerte.
Mennyibe kerül ez a szolgáltatás?
A szolgáltatás magáneladóknak ingyenes.
Hogyan küldhető el biztonságosan az eladott óra?
A Chrono24 jelenleg nem működik együtt szállítmányozási vállalattal. Ismert, világszerte tevékenykedő csomagszállító vállalatok többek között a FedEx, a UPS vagy a GLS. Érdeklődjön közvetlenül az adott futárszolgálatnál a szállítás feltételeiről. Ügyeljen arra, hogy az órát a teljes értékén biztosítva adja fel.

Még egy ötlet: A Chrono24-kereskedők általában jól ismerik az órák biztonságos küldésének módját. Forduljon hozzájuk tanácsért bizalommal!
Mi történik, ha eldöntöttem, melyik árajánlatot választom?
Ha eldöntötte, melyik ajánlatot választja, megjelenítjük Önnek a nyertes kereskedő elérhetőségi adatait, akivel ezek után felveheti a kapcsolatot. Ezzel egyidejűleg a kereskedő is megkapja az Ön elérhetőségét. A vételi szerződést egyénileg, a kiválasztott kereskedővel köti meg. Amennyiben nem tudnak egymással megállapodni, az órát ismét meghirdetheti.
Nem kaptam ajánlatot, mit tegyek?
Ha nem kapott árajánlatot az órára, adjon fel magánhirdetést a Chrono24-en és kínálja fel eladásra világszerte.
Hogyan működik a fizetés és a szállítás?
A fizetéssel és a szállítással kapcsolatos kérdéseket egyeztesse közvetlenül a kereskedővel. A legtöbb kereskedő az óra átvétele utáni fizetést részesíti előnyben. Az expressz értékesítésen csak olyan kereskedők vehetnek részt, akik évek óta sikeresen árusítanak órákat a Chrono24-en.
Nincs találat