A keresési eredmények elhelyezésére vonatkozó fogyasztói tájékoztatás

Organikus keresési eredmények

Ha egy felhasználó a Chrono24-en keres árucikkeket, keresőmotorunk elsősorban azokat a hirdetéseket jeleníti meg, amelyek tartalmilag relevánsak és jó vásárlási élményt ígérnek. A tartalmi relevancia megállapításához összehasonlítjuk a keresősávba beírt keresőszavakat a hirdetések címével és tartalmával.

Második lépésben a tartalmi szempontból releváns hirdetések listáját a következő minőségi tényezők alapján optimalizáljuk:

  • A hirdetések minősége: Előnyben részesülnek a kiváló minőségű leírással, valamint a képekkel ellátott hirdetések.
  • Az árucikk elérhetősége: Az elérhetőség hatással van a hirdetés elhelyezésére.
  • A hirdetés kedveltsége: Előnyben részesülnek azok a hirdetések, amelyekre a felhasználó gyakrabban rákattintanak.
  • Az eladó minősége: Az eladó minősége a következő tényezőkből tevődik össze:
    • Megbízhatóság az ügyfelek megkereséseinek megválaszolása szempontjából
    • Megbízhatóság a megrendelések feldolgozása során
    • A szállítmányok pontossága
    • A sikeres értékesítések aránya
    • Ügyfelek általi pozitív értékelések

Azoknak az eladóknak a hirdetései, akik első alkalommal hirdetnek a Chrono24-en, átmenetileg előnyben részesülnek, és így nagyobb esélyük van a láthatóságra. Ez az új hivatásos kereskedők és az új magáneladók hirdetéseire is érvényes.

Annak érdekében, hogy felhasználóink számára a keresési eredmények széles választékát biztosítsuk, ugyanazon eladó egyformán releváns hirdetései között némi távolságot hagyunk oly módon, hogy ezeket más eladók hirdetéseivel keverjük.

Az elrendezési sorrend befolyásolása

Platformunk felhasználói egyéni igényeik szerint hozzáigazíthatják az rendezési sorrendet a „Rendezés eszerint” funkció használatával. Itt a következő rendezési opciók állnak rendelkezésre:

  • Relevancia (a fent leírt rendezés)
  • Emelkedő ár (a hirdetés ára – mint legfontosabb tényező – emelkedő sorrendben kerül figyelembe vételre)
  • Csökkenő ár (a hirdetés ára – mint legfontosabb tényező – csökkenő sorrendben kerül figyelembe vételre)
  • Legújabb (az újonnan létrehozott hirdetések előnyben részesülnek)
  • Kedveltség (a kattintások száma – mint legfontosabb tényező – kerül figyelembe vételre)

Felminősítések

A keresési eredmények elhelyezésénél a tartalmi és minőségi jellemzők mellett a pénzért megvásárolható felminősítések is szerepet játszanak, amelyek lehetővé teszik egyes hirdetések átmeneti jellegű jobb elhelyezését.

Hivatásos kereskedők és magáneladók is megrendelhetik a vonatkozó felminősítéseket, amelyekkel – meghatározott időre és adott esetben egyes országokra nézve – biztosíthatják maguknak a kiválasztott hirdetések jobb elhelyezését. Ilyen hirdetések a „TOP” szóval vannak megjelölve a keresési eredmények listájában, és további vizuális jellemzőik által is kitűnnek az organikus keresési eredmények közül.

Közvetlenül a Chrono24-től

Partnercégeink hirdetései a „Chrono24 Direkt” logóval vannak megjelölve, és ugyancsak kitűnnek az organikus keresési eredmények közül.